25 Haziran 2013 Salı

Dress Code - Giyim Kuralları Eğitimi

Geçen hafta iki günlük bir eğitime katıldım. Şimdiye kadar bankacılık, iletişim, proje yönetimi; indoor-outdoor her türlü eğitime atılan bendeniz en çok bu eğitimin bende iz bıraktığını söyleyebilirim. Hatta bu eğitim bundan sonra üzerine kendimden birşeyler katabileceğim - ki zaten ilgi alanıma giren bir konu - bir temel oluşturdu.

Eğitmenimiz Rüzgar Mira Okan'dı. Lise 3 hayalim olan ODTÜ Kimya Müh. mezunu, sıradışı bir kariyer sahibi imaj danışmanı kendisi.

Birçok şirkette olduğu gibi bizde de giyim kuralları bir bankanınki kadar katı değil. Ben banka kökenli olduğumdan genellikle kumaş etek-pantalon + bluz-kazak + az aksesuar-hafif makyaj  çeşitlemesi ile işe gelsem de; freestyle takılıp biraz abartan arkadaşlarım olmuyor değildi. Kot, dekolte, çok renkli ojeler -ben de sürdüm birkaç kez ama moda kurbanıyım:) - , pullar payetler, ayakları pörtleten ayakkabılar v.s. Hepsi kurumsallıkla bağdaşmayan seçimler... Peki n'apmak gerek, nasıl giyineceğiz?

Bir kere işyeri rahat da giyiniliyor olsa iş yeridir. Ne satarsanız satın ne himzeti verirseniz verin; sizin işinizin ve dolayısıyla sizin bir alıcınız vardır. Öğretmenin veliler ve öğrenciler önünde, doktorun hastalar önünde, satışçının müşterileri önünde düzgün görünmesi gerekir. Tabi hepimizin bir kurumu veya bir titri temsim ettiğini de unutmamak gerek; ayrıca kariyer yolunda hızlı ilerleyebilmek de sadece müşterilerimize değil iş arkadaşlarımıza ve yöneticilerimiz önünde de iyi görünmekten geçiyor! Ne de olsa insan güzel olan şeye çekiliyor...

Son yapılan araştırmalar göstermiş ki insan ilk gördüğü birisin 3 sn'de değerlendiriyor ve bir yargıya varıyor. Ne kadar kısa değil mi? Bu durumda şanssız karşılaşmalarda imajımızı sarsmamak için hep bakımlı olmamız gerekiyor.

6 farklı dress code varmış. Kadın giyimi üzerinden kısaca şöyle açıklayabilirim:
  1. Business Formal : Tek renk takım ebise-döpiyes, ayaklar tamamen kapalı, max 8 cm topuklu, çorap var illa ki (bakınız kate middleton- çorapsız çıkmıyor:) asalet böyle bir şey... bankacılar, sigortacılar...üzgünüm:) e boş yere bırakmadık canım mesleği :P
  2. Business Casual : çift renk takım, ama takım yine. o ceket olacak! veya elbise ama omuzlar kapalı, değilse ceketle. jilet gibi duran elbiseler OK, öyle fırfırlı, pilili felan ı ıh...
  3. Smart Business Casual : benim şirket burada... bir ceket olsa iyi olur. omuzları oyuk olmasın bluzların. penye olmaz, olursa da üstüne güzel bir ceket giyelim. çan etek ı ıh, tercihen kalem etek. babet giyme ayaklar yayılmasın ( ama çok rahattıııı )=  ) kapri gibi kısa pantalon yok, bilekte bitsin max. kot yok.
  4. Smart Casual- ancak haftasonu eğitimlerde falan...
  5. Casual - işte olmaz!
  6. Streetwear - işte olmaz!
Kısa notlar:
  • açılıp saçıldıkça 1'de 6'ya doğru düşüyorsun. Yani casual'laşıyorsun! Allah muhafaza sokağa kadar düşersin :P
  • eğer başlıkta business diyorsam, düzgün kumaşlar kullanacaksın; sümsük penyeler, buruşuk ketenler olmaz. jilet gibi bir görüntü esas.
  • yine business'sa ayaklar kapalı, en fazla bir öpücük kadar 1-2 parmağın açıldığı görüntüler OK, o da smart business casual'da. topuklar illa ki kapalı zaten business'da!
  • smart casual'a kadar kot yok, burada da tek renk tercihen koyu lacivert ya da siyah, taşlanmamış.
İşte böyle! Daha bir sürü detay var, detaylar aklımda, işin geneli burada. Uygulamaya geçmek için önce bir dolap temizliği, "Aman ucuzmuş alıvereyelim lazım olur" değil "ihtiyacım var alayım" alışverişi ve akşamdan giysi hazırlama alışkanlığı gerek. Ben daha ilk fazdayım; malum eve girer girmez kucağıma atlayıp bir daha inmeyen Eloş'umla dolap temizliği başka bahara :)

0 yorum:

Yorum Gönder