Aile Sağlık Merkezi'nde Gebelik Takibi

Aile Sağlık Merkezi diye süslü bir isim taktığıma bakmayın, bildiğimiz sağlık ocağı aslında. Yeni sistemde aile hekiminizin bulunduğu sizin bağlı oldunuz sağlık kurumu.
Özel sektörde çalışıp özel sağlık sigortası sahibi olunca, bir de yoğun çalışıp sağlık işlerini haftasonuna erteleyince herkes gibi ben de özel hastaneleri tercih etmek zorunda kalıyorum. Sağlık sektörünün durumu ortada kime güveneceğini bilmez durumda herkes, ama  babam doktor olduğundan doğru şekilde yönlendiriliyorum. Kadın doğum doktorum Ataşehir Kadıköy Şifa Hastanesinden Op. Dr. Yasemin Yakut. Kendisi insanı bir sürü kurala boğup tedirgin etmeyen, rahat ve hamilelik sürecini olması gerektiği gibi  normal yaşatan bir doktor.Neyse çok uzattım, takibimi kendisi yapıyor ama; arka tarafta çaktırmadan beni takip eden biri daha var. Aile Sağlık Merkezi'ndeki ebemiz Deniz Hanım:)
Şubat ayında elimi makasla kesip pimpirik yapınca  gebelere tetanoz aşısının vurulduğunu da bildiğimden dedim kalk bul şu aile hekimini bir ziyaret et. Hem aşını vurdur hem de gebe olduğunu bildir. Eve 10 dk yürüme mesafesindeymiş ertesi gün gittim, doktorun pek umrunda olmadım ama beni Deniz Hemşire'ye yönlendirdi. Aşımı tüy gibi hafifçe kondurdu koluma Deniz Hanım. Tüm gebelik bilgilerimi aldı. Geçen gün de cep telefonumdan arayıp nasılsınız, her şey yolunda mı? şişlikleriniz devam mı? şikayetiniz var mı diye sordu. Bir hoşuma gitti anlatamam:) Eklemlerim ağrıyor dedim nazlıca, hemen kan almak için çağırdı beni:) Bugün sabah gittim kan verdim, yarın sonucunu almaya gidicem. Neden bilmiyorum, sanırım hiç para vermeden benimle birinin bu kadar ilgilenmesini hiç beklemediğimden son derece memnunum aldığım hizmetten:) Hatta minik Eloşun aşılarını da Deniz Hemşire'ye yaptırayım diyorum, eli çok hafif...
Aile sağlık merkezlerinde gebelik ve bebek takibi , kan tahlili ücretsiz yapılıyor. Anne adayına multivitamin, bebeklere de D vitamini damlası v.s. veriliyor mesela... Ayrıca hiç de kalabalık değil benim gittiğim yer, Şifa'da her kontrolde en az 40 dk beklediğim düşülürse buraya girmem ve çıkmam bir oluyor diyebilirim.
Aklınızda bulunsun, en azından nereye bağlı olduğunuzu ve yerini öğrenin, bir gün gerekebilir...

1 yorum:

  1. evet, özellikle hemşirelerin deneyimi muazzam..birkaç arkadaşımız özel doktorlarından daha çok seviyor aile hekimi ve hemşirelerini...tabi her meslekte olduğu gibi çalışkanı var tembeli var..sevgiler:))

    YanıtlaSil

Gundemim: Saglik ve beslenme!

Birkac aydir evin keyfini suruyorum. Keyif suruyorum derken abarttim... vakit bol olunca yapilan pastalar, aksam can cekince kavrulan helval...